ToFaş Coliver Türkiye'nin İlk Yerli Binek Otomobili
ToFaş Coliver Türkiye’nin İlk Yerli Binek Otomobili

ToFaş Coliver Türkiye’nin İlk Yerli Binek Otomobili

Türkiye’nin ilk yerli binek otomobili olan ToFaş Coliver, 1956 yılında Bursa’da üretildi. Bu önemli araç, ülkenin otomotiv endüstrisinin gelişiminde bir dönüm noktası oldu.

Erken Gelişim

ToFaş Coliver, Türk Otomotiv Sanayii A.Ş. (TOFAŞ) tarafından Fiat 600 modeli baz alınarak geliştirildi. Araç, dönemin teknolojisiyle donatılmıştı ve 633 cc’lik bir motora sahipti. İlk Coliver’ler, sedan ve steyşın vagon versiyonlarında üretildi.

Toplumsal Etki

ToFaş Coliver, Türkiye’de orta sınıf için erişilebilir bir ulaşım aracı olarak büyük ilgi gördü. Makul fiyatı ve yerli üretimi sayesinde, birçok ailenin ilk otomobili oldu. Araç, ülkenin ekonomik kalkınmasına ve artan refahına da katkıda bulundu.

Teknik Özellikler

ToFaş Coliver, 46 beygir gücünde, hava soğutmalı, 4 silindirli bir motora sahipti. Dört ileri manuel şanzımanla donatılmıştı. Aracın maksimum hızı saatte 110 km’ydi. Yakıt tüketimi, 100 kilometrede yaklaşık 7 litre idi.

Sonraki Modeller

Orijinal ToFaş Coliver‘in ardından, çeşitli modifikasyonlar ve yükseltmeler içeren birkaç farklı model üretildi. Bunlar arasında 1961’deki Coliver 1200 ve 1964’teki Coliver M modelleri vardı. Bu modeller daha güçlü motorlar, iyileştirilmiş süspansiyonlar ve modern görünüm özelliklerine sahipti.

Miras

ToFaş Coliver, Türkiye’nin otomotiv tarihinde önemli bir araç olmaya devam etmektedir. Yerli otomotiv endüstrisinin kuruluşundaki rolü, ülkenin ekonomik ve sosyal gelişimindeki katkısı nedeniyle hatırlanmaktadır. Aracın hayran kulüpleri ve koleksiyoncuları, bugün hala bakımlı Coliver‘leri gururla sergilemektedirler.

Sıkça Sorulan Sorular (SSS)

ToFaş Coliver ne zaman üretildi? 1956

Kaç tane ToFaş Coliver üretildi? 44.500 adet

ToFaş Coliver’in motoru ne kadardı? 633 cc

ToFaş Coliver’in maksimum hızı ne kadardı? Saat te 110 km

ToFaş Coliver’in yakıt tüketimi ne kadardı? 100 kilometrede yaklaşık 7 litre