Günümüzün modern otomobillerinde, şaşmaz amortisörler, yolculuk kalitesi ve sürüş güvenliği için hayati önem taşır. Esasen, aracın süspansiyon sisteminin omurgasını oluştururlar ve darbeleri emerek çukurlar, tümsekler ve diğer yol düzensizlikleri nedeniyle oluşan titreşimleri azaltırlar.
Tek borulu: Basit ve verimlidirler. Çift borulu: Daha fazla yağ kapasitesi sunan daha karmaşık bir tasarıma sahiptirler. Ayarlanabilir: Kullanıcıların sürüş tercihlerine göre sıkılık seviyesini ayarlamalarına olanak tanır. Sportif: Daha sert bir sürüş için tasarlanmıştır ve daha fazla yol tutuşu sağlar.
Yol tutuşunu artırırlar: Aracın viraj almasını ve ani duruşlara tepki vermesini kolaylaştırırlar. Yolculuk kalitesini iyileştirirler: Darbeleri emerek sert ve rahatsız edici yolculukları önlerler. Lastik aşınmasını azaltırlar: Aşırı sıçrama ve zıplama, lastiklere zarar verebilir. Fren mesafelerini kısaltırlar: İyi kontrol edilen süspansiyon, aracın ani duruşlara daha hızlı tepki vermesine yardımcı olur.
Düzenli olarak kontrol ettirin. Arızalı amortisörlerin belirtilerine dikkat edin: aşırı sıçrama, zıplama veya düzensiz lastik aşınması. Sert sürüş koşullarından kaçının. Aşırı ağırlıklardan kaçının.
Cevap: Tipik olarak 60.000-90.000 km’de bir değiştirilmeleri önerilir.
Sorusu 2: Bozuk amortisörlerin belirtileri nelerdir?
Cevap: Aşırı sıçrama, zıplama, düzensiz lastik aşınması, kötü yol tutuşu ve uzun fren mesafeleri.
Sorusu 3: Amortisörler nasıl kontrol edilir?
Cevap: Aracı düz bir zemine park edin ve her tekerleği yukarı ve aşağı kuvvetlice itin. Tekerlek, bir veya iki kez sekmesi dışında derhal durmalıdır.
Sorusu 4: Amortisörler diğer süspansiyon bileşenlerini etkiler mi?
Cevap: Evet, bozuk amortisörler yaylara, frenlere ve direksiyona zarar verebilir.
Sorusu 5: Amortisör onarımı pahalı mıdır?
Cevap: Amortisör onarımı, amortisörlerin türüne ve aracın modeline bağlı olarak değişmekle birlikte, genellikle makul maliyetlidir.