Patlak Amortisörleri Kendiniz Tamir Etme Rehberi
Patlak Amortisörleri Kendiniz Tamir Etme Rehberi

Patlak Amortisörleri Kendiniz Tamir Etme Rehberi

Sürüş sırasında sarsıntı yaşamak veya aracınızın denge bozukluğunu hissetmek, patlak bir amortisörün habercisi olabilir. Patlak Amortisör tamiri, profesyonellere bırakılmak zorunda olmasa da, biraz el becerisi ve uygun araçlarla evde de halledilebilir.

Amortisör Nedir Ve Nasıl Çalışır?

Amortisörler, aracınızın süspansiyon sisteminde bulunan hidrolik cihazlardır. Pistondan ve piston içinde hareket eden bir valften oluşurlar. Sürüş sırasında, tekerlekler yoldaki tümseklere ve çukurlara çarptığında, amortisör pistonu hareket eder ve içerisindeki hidrolik sıvı valflerden geçer. Bu, aracınıza iletilen sarsıntıları sönümleyerek daha konforlu bir sürüş sağlar.

Patlak Amortisör Belirtileri

Patlak amortisörlerin en yaygın belirtileri şunlardır:

Sürüş sırasında aşırı sarsıntı Aracın bir tarafa kayması veya dengesiz durması Frenleme veya hızlanma sırasında dalma veya yükselme Tekerleklerin zemine tam oturmadığı görünümü Gevşek veya aşınmış lastikler

Gerekli Araçlar Ve Malzemeler

Patlak amortisör tamiri için ihtiyacınız olan araçlar ve malzemeler şunlardır:

Yeni amortisörler Amortisör sıkma anahtarı Yay sıkıştırma aleti Soket takımı Vidalama anahtarı Hidrolik kriko Tekerlek takozları

Adım Adım Patlak Amortisör Tamiri

1. Güvenliği Sağlayın

Aracınızı düz ve sert bir zemine park edin. Tekerlek takozlarını araç tekerleklerinin önüne ve arkasına yerleştirin. Aracı hidrolik kriko ile kaldırın ve kriko ayaklarını kullanarak destekleyin.

2. Tekerleği Çıkarın

Amortisörü tamir edeceğiniz tekerleğin bijonlarını gevşetin ancak henüz çıkarmayın. Yay sıkıştırma aletini yay üzerine yerleştirin ve yayı sıkıştırın. Bijonları tamamen çıkarın ve tekerleği çıkarın.

3. Amortisörü Çıkarın

Amortisör sıkma anahtarını amortisörün üst ve alt somunlarına yerleştirin. Somunları gevşetin ancak henüz çıkarmayın. Yay sıkıştırma aletini dikkatlice gevşetin ve yayı serbest bırakın. Amortisörün üst somununu çıkarın ve amortisörü araçtan çıkarın.

4. Yeni Amortisörü Takın

Yeni amortisörü araçtaki bağlantı noktasına yerleştirin. Amortisör sıkma anahtarını kullanarak üst somunu sıkın. Yay sıkıştırma aletini yay üzerine yerleştirin ve yayı tekrar sıkıştırın. Amortisörün alt somununu sıkın.

5. Tekerleği Takın

Tekerleği yerine takın ve bijonları elle sıkın. Yay sıkıştırma aletini çıkarın. Kriko ayaklarını indirin ve aracı yere sabitleyin. Bijonları soket takımıyla tam olarak sıkın.

6. Tekerlekleri Hizalayın

Tekerlek hizasının bozulmaması için aracınızı bir tekerlek hizalama merkezine götürün.

SSS

1. Patlak amortisörler sürüşü tehlikeli hale getirir mi? Evet, patlak amortisörler araç dengesini bozabilir ve frenleme mesafesini uzatabilir.

2. Amortisörleri kendim tamir edebilir miyim? Evet, uygun araçlar ve bilgi ile amortisörleri evde tamir edebilirsiniz.

3. Patlak amortisörleri tamir etmek için özel araçlara ihtiyacım var mı? Evet, amortisör sıkma anahtarı ve yay sıkıştırma aleti gibi özel araçlar gerekir.

4. Amortisörleri tamir etmek zor mu? İşlem orta seviyede zorluktadır ve mekanik bilgi gerektirir.

5. Amortisörleri ne sıklıkla değiştirmeliyim? Amortisörlerin kullanım ömrü aracın modeline, sürüş alışkanlıklarına ve yol koşullarına bağlı olarak değişir. Genel olarak her 80.000-100.000 kilometrede değiştirilmeleri önerilir.