Patlak amortisörler, sürüş kalitesini düşürebilir, aracınızın güvenliğini tehlikeye atabilir ve diğer bileşenlere zarar verebilir. Amortisörlerin patlak olup olmadığını belirlemek ve sorunu güvenli ve etkili bir şekilde gidermek için aşağıdaki adımları izleyin:
Sızıntı: Amortisörün dış yüzeyinde yağ veya sıvı sızıntısı Eğilme veya Bükülme: Amortisör struts veya gövdelerinde bükülme veya hasar Aşınmış Burçlar: Amortisörleri araca bağlayan burçlarda çatlak veya aşınma
Basma Testi: Her bir amortisörü yukarıdan bastırın. Patlak amortisörler kolayca sıkışacaktır. Sıçrama Testi: Araca binin ve sert bir şekilde zıplayın. Patlak amortisörler, aracın olması gerekenden daha fazla sallanmasına neden olacaktır.
Aracı kaldırın ve tekerlekleri çıkarın. Amortisörleri gövdeye veya şasiye bağlayan cıvataları gevşetin. Eski amortisörleri çıkarın ve yenilerini takın. Cıvataları sıkın ve tekerlekleri yeniden takın.
Lastikler Frenler Süspansiyon bileşenleri Direksiyon sistemi
Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
Patlak bir amortisörün sürüşüm üzerinde nasıl bir etkisi olur?
Patlak amortisörler, daha kötü yol tutuşuna, daha uzun fren mesafelerine ve genel olarak daha tehlikeli bir sürüş deneyimine yol açabilir.
Amortisörler ne kadar sıklıkla değiştirilmelidir?
Amortisörlerin değiştirilme sıklığı, sürüş alışkanlıkları ve yol koşullarına bağlı olarak değişir. Ancak genellikle her 50.000 ila 80.000 km’de bir değiştirilmeleri gerekir.
Amortisörleri kendim değiştirebilir miyim?
Bazı insanlar amortisörleri evde değiştirebilse de, bu karmaşık bir iştir ve özel aletler ve bilgiler gerektirir. Hata yapmak aracınıza zarar verebileceğinden, bu işi profesyonel bir tamirciye bırakmanızı tavsiye ederiz.
Patlak bir amortisörün onarılması ne kadar sürer?
Patlak bir amortisörün onarımı, hasarın kapsamına bağlı olarak birkaç saat ila bir gün sürebilir.
Amortisörlerin değiştirilmesi pahalı mıdır?
Amortisörlerin değiştirilmesi maliyeti, aracın modeline, parçaların kalitesine ve işçiliğe bağlı olarak değişir. Ancak genellikle orta ila yüksek maliyetli bir onarımdır.