Otomobillerin önemli bir parçası olan amortisörler, yol düzensizliklerini emerek sürüş konforunu artırır. Ancak zamanla aşınabilir veya hasar görebilirler ve tamir edilmeleri gerekebilir. Bu kapsamlı kılavuz, kusursuz bir Amortisör tamirinin püf noktalarını sizlere sunuyor.
– Zıplama veya savrulma – Fren mesafesinin uzaması – Lastik aşınmasının erken belirtileri – Sızan sıvı (hidrolik veya hava)
– Aracınızı park edin ve el frenini çekin. – Bir amortisörün üst kısmına bastırın. – Hızla bırakın. – Amortisör, bir veya iki kez zıplamalıdır. – Aşırı veya hiç zıplama yoksa, arızalı olabilir.
– Tekerlekleri sökün. – Yay somununu gevşetin. – Üst ve alt amortisör montaj cıvatalarını sökün. – Amortisörü araçtan çıkarın.
– Sızan contaların değiştirilmesi – Hasarlı pistonların onarılması veya değiştirilmesi – Bükülmüş veya kırık parçaların kaynaklanması veya değiştirilmesi
– Amortisörü araca yerleştirin. – Üst ve alt montaj cıvatalarını sıkın. – Yay somununu sıkın. – Tekerlekleri takın.
– Amortisörlerin sıkıca takıldığından emin olun. – Lastik basıncını kontrol edin. – Kısa bir test sürüşüne çıkın.
Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
– Amortisörler ne sıklıkla değiştirilmelidir? – Normal koşullarda, yaklaşık 80.000 kilometrede bir
– Bir amortisörün hasar görürse ne olur? – Sürüş konforu azalır, güvenlik riski artar
– Amortisörleri kendim tamir edebilir miyim? – Teknik bilgi ve özel ekipman gerektirir
– Arızalı amortisörlerin sürüşü nasıl etkilediğini nasıl anlarım? – Zıplama, savrulma veya lastik aşınması
– Amortisör tamiri pahalı mıdır? – Hasarın kapsamına bağlı olarak değişir